A mesterré válás folyamata a Zen Bu Kan Kempoban
A japán harci vizsgarendszerek az európai megközelítéstől eltérően a „nagytól” vagy inkább a „soktól” haladnak a kevesebb felé, majd a nullpont elérésével – és így a lebontó folyamatok végeztével -megkezdődik az immáron létrejött szilárd alapokra történő építkezés a mesteri mivolt magasabb szintre történő emelése.
Társadalmunkban és szűkebb közösségeinkben olyan civilizációs por és szennyeződés tapad az egyén szellemére, ami legtöbbször elnémítja a lélek üzeneteit, így az egyén öntudatlanul, helyét és hasznát nem találva bolyong a végtelen lehetőségei között. Az eszköz, amivel egy harcos kapcsolatot létesít önmagával és így a világmindenséggel a harci technikák csiszolása, tesztelése és újabb csiszolása. Az ismétlődő fizikai hatások monotonitása, a fájdalom, a kényelmetlenség és a tudás hiányával való szembesülés a harcost beszédre készteti önmaga lelkével. Rá kell, hogy ébredjen hogy izmai valós hajtóereje maga a belső kavargó energia, melyet ha nem ismer meg alaposan mindig visszakerül a kezdőpontra, mert azt, hogy mit bír a test és a szellem a lélek energia határozza meg. Ez az út a 12 kyu útja, ahol a vizsgákkal és beavatási szertartásokkal az egyént a fényes, rikító színektől, amik szimbolikusan jelzik az elvakított állapotot, fokozatosan önmaga szilárd fekete mélységeibe vezetjük.
A technikák és a fizikum fejlesztése során a harcos éveken keresztül önmagán tapasztalja tudásának valódi hatását a közösség révén, ami folyamatosan visszajelez neki. A küzdelmek koncentrikusan nehezedő teherként jelennek meg, amik a fizikai síkon keresztül elérik a harcos lelkét is, és így rádöbben technikái pusztító erejére. Ha mindez egy egészséges környezetben történik akkor kialakul az erkölcs, a tudat megjelenése az ösztönök felett. Az egyén lelke által vezérelté válik, mivel szelleme megtanul kommunikálni belső önmagával, így tettei tényleges önmagát tükrözik majd.
A Zen Bu Kan Kempoban ez a fordulópont a 3. danos vizsga után történik. A fizikai megpróbáltatások alábbhagynak és a fejlődés útja a szellemi síkra terelődik. Megjelenik az egység, ahol a harcos valós összhangba kerül érzéseivel, gondolataival és tetteivel. A fekete övén megjelelő arany cérnával átszőtt szálak nemcsak lelke nemesedési folyamatait jelzik, hanem a felsőbb világokkal való kapcsolatát és a nemesedéssel bekövetkező bölcsesség felé vezető utat.