A mesterré válás folyamata a Zen Bu Kan Kempoban

A mesterré válás folyamata a Zen Bu Kan Kempoban

A mesterré válás folyamata a Zen Bu Kan Kempoban

 

                A japán harci vizsgarendszerek az európai megközelítéstől eltérően a „nagytól” vagy inkább a „soktól” haladnak a kevesebb felé, majd a nullpont elérésével – és így a lebontó folyamatok végeztével -megkezdődik az immáron létrejött szilárd alapokra történő építkezés a mesteri mivolt magasabb szintre történő emelése.

                Társadalmunkban és szűkebb közösségeinkben olyan civilizációs por és szennyeződés tapad az egyén szellemére, ami legtöbbször elnémítja a lélek üzeneteit, így az egyén öntudatlanul, helyét és hasznát nem találva bolyong a végtelen lehetőségei között. Az eszköz, amivel egy harcos kapcsolatot létesít önmagával és így a világmindenséggel a harci technikák csiszolása, tesztelése és újabb csiszolása. Az ismétlődő fizikai hatások monotonitása, a fájdalom, a kényelmetlenség és a tudás hiányával való szembesülés a harcost beszédre készteti önmaga lelkével. Rá kell, hogy ébredjen hogy izmai valós hajtóereje maga a belső kavargó energia, melyet ha nem ismer meg alaposan mindig visszakerül a kezdőpontra, mert azt, hogy mit bír a test és a szellem a lélek energia határozza meg. Ez az út a 12 kyu útja, ahol a vizsgákkal és beavatási szertartásokkal az egyént a fényes, rikító színektől, amik szimbolikusan jelzik az elvakított állapotot, fokozatosan önmaga szilárd fekete mélységeibe vezetjük.

A technikák és a fizikum fejlesztése során a harcos éveken keresztül önmagán tapasztalja tudásának valódi hatását a közösség révén, ami folyamatosan visszajelez neki. A küzdelmek koncentrikusan nehezedő teherként jelennek meg, amik a fizikai síkon keresztül elérik a harcos lelkét is, és így rádöbben technikái pusztító erejére. Ha mindez egy egészséges környezetben történik akkor kialakul az erkölcs, a tudat megjelenése az ösztönök felett. Az egyén lelke által vezérelté válik, mivel szelleme megtanul kommunikálni belső önmagával, így tettei tényleges önmagát tükrözik majd.

                A Zen Bu Kan Kempoban ez a fordulópont a 3. danos vizsga után történik. A fizikai megpróbáltatások alábbhagynak és a fejlődés útja a szellemi síkra terelődik. Megjelenik az egység, ahol a harcos valós összhangba kerül érzéseivel, gondolataival és tetteivel. A fekete övén megjelelő arany cérnával átszőtt szálak nemcsak lelke nemesedési folyamatait jelzik, hanem a felsőbb világokkal való  kapcsolatát és a nemesedéssel bekövetkező bölcsesség felé vezető utat.

Írta:
Keresztesi Péter 3. dan
Egész életemben foglalkoztatott az egészség és a teljesítmény fejlesztés. 14 éves koromban viszont figyelmem teljes fókusza erre irányult. Egyetemi tanulmányaimat Debrecenben Népegészségügyi szakon végeztem, majd ezzel közel párhuzamban egy sportedzői és egy természetgyógyászati képesítést is szereztem. Spartan Kempo Debrecen egyesületünk immáron 15 éve működik akadémiaként, ahol amatőr és félprofi versenyzőket készítünk fel, illetve nevelünk ki mestereket, klubvezetőket.

Hozzászólás

*Kötelező mezők Kérjük, ellenőrizze a kötelező mezőket

*

*